Nyheter
Åpen Artikkel
Android 2.3 Gingerbread klar for Galaxy S
26

Android 2.3 Gingerbread klar for Galaxy S

av Lasse Gullvåg Sætre18/04/2011

Samsung har hele tiden sagt at Gingerbread-oppdateringen til selskapets bestselger Galaxy S skulle komme i midten av april. Og jommen leverer de også, nå har nemlig oppdateringen kommet. Alle Galaxy S-eiere kan koble telefonen til en PC med Samsung Kies, og starte oppdateringen nå.

Med Android 2.3 Gingerbread kommer blant annet ytelsesoptimering, en bedret lyd-API, bedre garabage collection som fjerner lag i grensesnitt, litt nye applikasjoner og mye annet.

 

Oppdateringen ser ut som følger:

PDA JVB Phone JVK CSC JV3

Baseband is I9000XXJVK
Kernel version 2.6.35.7-I9000XWJVB-CL118186
root@DELL102 #2
Build number GINGERBREAD.XWJVB
Firmware Version 2.3.3
File System RFS
Build date is Fri APR 8 16:39:27 KST 2011

Har du oppdatert ennå? Hvordan fungerer Gingerbread for deg?

UPDATE: Gingerbread-oppdateringen er tilgjengelig for alle som ikke er tilknyttet en spesiell operatør (Telenor osv.). For telefoner som er tilknyttet en spesifikk operatør vil oppdateringen først bli tilgjengelig fra uke 19, altså midten av mai.

UPDATE II: Samsung har trukket oppdateringen på grunn at Google mener den trenger mer arbeid. Oppdaterer med mer info når det kommer.

Kilde: Engadget og Swedroid

0%
0%
0%
0%
0%
Om Forfatteren
Lasse Gullvåg Sætre
Lasse var en av to grunnleggere av Droidnytt og var med frem til slutten av 2012
26 Kommentarer
  • Vikrun
    18/04/2011 at 08:01

    Jeg fikk ikke oppgradert, den finner ikke ny firmware

  • Eriksen30
    18/04/2011 at 08:46

    funket ikke for meg. å ja e har siste versjon av kies=p

  • Pepperkake
    18/04/2011 at 09:55

    Funker ikke her heller, med siste kies..

  • Nid
    18/04/2011 at 10:16

    Virker ikke her heller :S wtf..

  • 18/04/2011 at 10:29

    Hmm. Her må det jo være noe som er galt… Samsung sin Facebook-side http://www.facebook.com/SamsungNorge?sk=wall sier at skal være lansert, men er det noen som har greid å få det ned?

    • 18/04/2011 at 10:33

      Fra Facebook:
      Samsung Norge: For Galaxy S brukere som er knyttet til en spesifikk operatør vil Android 2.3 (Gingerbread) være tilgjengelig fra omkring uke 19.
      Ha en fin påske!
      Hilsen Samsung Norge

      Oppdaterer artikkel nå

      • Ostepopp
        19/04/2011 at 07:11

        Er det noen måte å få telefon som ikke er knyttet til en spesefikk operatør. Prøvde å ta ut sim kort uten at det hjalp. Telefonen er ikke operatørlåst.

  • Pcgutten
    18/04/2011 at 10:38

    Fungerer ikke, siste versjon av Kies.

  • Robert
    18/04/2011 at 11:53

    Jeg oppdaterte lørdags morgen via kies.
    systembar kræsjer, men etter fabrikkreeset funker alt bra..

    Batteri kapasiteten er mye bedre :)
    Eneste jeg har merket er anne scrolling i nettleser og multitouch i maps

  • Ronasvik
    18/04/2011 at 15:04

    Må man oppgradere fra Froyo 2.2.1?

    R

    • Robert
      18/04/2011 at 17:52

      ja, viss du har 2.2 må du oppdatere to ganger. først 221 så 233 :)

  • FiDo
    18/04/2011 at 17:20

    Finner heller ingen oppdatering.. Lastet nettopp ned siste ve. av Kies.. :(

    • Anonym
      21/04/2011 at 08:35

      google har stoppet samsung fordi det er en bug i kamerasoftwaren, så de skal begynne med oppdateringene på nytt senere, mest sannsynelig i starten av Mai en gang

  • Sebastian_lis
    18/04/2011 at 20:12

    jeg har oppdatert fra 2.2 til 2.21 hjva skjeer videre?? kies sie at det er den nyeste versjon, hva kan jeg gjøre
    hvordan har dere oppdatert fra 2.21 til 2.3.3

  • Sebastian_lis
    18/04/2011 at 20:16

    Kies sie at det er den nyeste versjon
    PDA:JS7/PHONE:JPY/CSC:JS1(XEE)

  • agnard
    19/04/2011 at 13:04

    Fra samsung facebook:
    16. april ble det lansert en Android 2.3 oppgradering for Galaxy S-telefoner som ikke er knyttet til en spesifikk operatør. Oppgraderingen var spesifikk for det nordiske markedet. 18. april besluttet Google å trekke tilbake godkjenningen på grunn av en mindre funksjonsfeil knyttet til kameraet. Har du allerede oppgradert din Galaxy S til Android 2.3 vil mobilens funksjonalitet ikke bli påvirket av tilbaketrekningen.

    Som vil si at de har trukket tilbake også denne oppdateringen:(

  • Anonym
    19/04/2011 at 22:03

    Funker ikke her med nyeste kies

  • 26/04/2011 at 17:28

    Fikk oppdatert, men det er fortsatt 2.2 lol

  • Swarley
    03/05/2011 at 19:11

    noen som har lest noe om når oppdateringen kommer ut igjen?

    • Wreyesh
      09/05/2011 at 20:38

      @1a92df46a57e9f5fff6f040ba927e218:disqus Fikk oppdatert til Gingerbread gjennom Kies på søndag!

  • Da
    10/05/2011 at 20:13

    La den inn i dag – men mobilen er ikke operativ m mobilselskapet ennå.. det står versjon 2.3.3 ? Får jeg problemer når operatøren setter igang abonnementet?

  • 10/05/2011 at 20:34

    Vet det er feil forum – men jeg VIL HA noe som Kies til Mac!!!

  • O.K
    29/06/2011 at 18:25

    Samsung skulle legge ut ny revidert utgave av 2.3.3 i løpet av en uke etter att den ble tatt ned ca. 18 april  !   Får fremdeles ikke noen 2.3.3 for nedlasting igjennom «kies».  Nå det snart gått 21/2 mnd. istedet for 1 uke.!!!  Er det noen som har hørt om hva som skjer ???  Har Samsung «glemt» oss kunder bort? Må vi bytte til annet merke eller hva.. ??

  • Anonym
    29/06/2011 at 21:39

    Vel derfor jeg liker og ha root! Samsung er trege på updates!

    • Jo
      08/07/2011 at 12:55

      En gammel artikkel men… Hva har root med saken å gjøre? Med odin kan man flashe et utall forskjellige rom’er, uavhengig om man allerede har root på telefonen eller ikke. Med en kjerne som støtter cwm kan man også flashe oppgraderinger, igjen uavhengig av om man har root eller ikke.