Nyheter
Åpen Artikkel
Galaxy S 2.2-oppdatering trukket tilbake?
24

Galaxy S 2.2-oppdatering trukket tilbake?

av Lasse Gullvåg Sætre18/10/2010

Flere Galaxy S-eier har tipset oss om at Froyo-oppdateringen til telefonen ikke lenger er å finne i Samsungs PC-programvare Kies. Også brukere på det kjente utviklingsforumet XDA-developers og det svenske Android-nettstedet Swedroid kan melde det samme.

Brukere som prøver å oppgradere i dag får kun oppdateringen «JPM1» som er den eldre oppdateringen med Android 2.1. Det spekuleres i at grunnen til tilbaketrekningen kan være problemene Galaxy S-eiere har opplevd etter oppdatering: Flere melder om at Market blir borte, og at den eneste måten å få det tilbake på er å gjennopprette fabrikkstandard [UPDATE: Du kan også installere Astro File Manager  fra web og installere Market fra /system/app/vending.apk. Takk for tipset Agnar Dahl!]

Ryktene om at 2.2-lanseringen som kun skjedde i skandinavia bare var en testversjon som ble lagt ut ved en feil har også fått mer kjøtt på beinet. Det har ikke lyktes Droidnytt å få en kommentar fra Samsung om dette, men vi håper på mer info så snart som mulig.

0%
0%
0%
0%
0%
Om Forfatteren
Lasse Gullvåg Sætre

Lasse var en av to grunnleggere av Droidnytt og var med frem til slutten av 2012

24 Kommentarer
  • 18/10/2010 at 14:28

    ikke bare fabrikkgjennopretning for å få market tilbake. kan også installere astro (eller andre) gå til /system/app og installer vending på nytt

  • Ole
    18/10/2010 at 16:10

    Enn vi som allerede har oppdatert? Kommer vel en fix til oss også, eller ny versjon som kan lastes ned?

    • Purnt_ulf
      18/10/2010 at 21:25

      jeg får ikke oppdatert min jeg!! det kommer liksom ikke opp noe oppdateringer på Kies, selvom jeg har sletta programmet og lasta det på nytt igjen over 5 ganger fortsatt ingenting!!

      • Nikolai
        19/10/2010 at 06:33

        Får ikke koblet til Kies? For å få koblet til Kies må du ha «Samsung Kies» modus på USB og du MÅ ha startskjermen (Launcher) til Samsung, ingen ADWLauncher eller noe i den duren.

        • 19/10/2010 at 07:54

          Har lagt merke til at problemer med tilkobling til Kies også kan være pga. kabelen som brukes.
          Med originalkabelen går alt smertefritt, men kjøpte en kabel utenom som jeg har liggendes på jobb, og når jeg bruker denne fungerer alle USB modus utenom Kies.

        • Purnt_ulf
          19/10/2010 at 08:38

          Problemet er ikke å få koblet den opp med Kies, men at jeg ikke finner noen oppdateringer…

  • Bleffa
    18/10/2010 at 21:50

    Jeg lastet ned Samsung Kies fra samsung sine sider for å få lastet ned Android 2.2. Siden jeg er førstegangseier av en nymotens mobiltelefon (Samsung Galaxy S), kan jeg trygt kalle meg amatør på feltet. Uansett.. Lastet ned den oppdateringen som kom opp. Hele installasjonen gikk smertefritt. Etter at mobilen hadde restartet var plutselig alt på portugisisk i tillegg til at jeg har fått masse apps fra et portugisisk telefonselskap som jeg da ikke kan fjerne. Fortsatt Android 2.1. Kjøpte telefonen hos pixmania.com, så jeg har tatt kontakt med de. De vil ta imot telefonen til sjekk. Må sende den inn, noe som sikkert vil ta lang tid. Har dere noen tips til steder i oslo jeg kan oppsøke for å få fikset dette raskere, men som fortsatt ikke vil gå utover garantien på telefonen?

    • 19/10/2010 at 05:57

      Hei! Mcare i Oslo er servicepoint for Samsung. Samma gjelder Deltaservice, men de ligger i Drammen.

    • Steinar
      22/10/2010 at 05:38

      Det samme skjedde med meg og jeg har også kjøpt telefonen hos Pixmania. Funker fint alikevel så vil jeg vente til 2.2 oppdateringen er på plass. Tror ikke Pixmania er i verdensklassen når det gjelder support og jeg gidder ikke være uten telefon i ukesvis.

  • Even
    19/10/2010 at 07:23

    Ringte Samsung support nå. De sier at oppdateringen ikke er trukket tilbake – helt sikkert ikke. Men serveren deres har ramlet ned pga. overbelastning, sier de. De rådet meg til å prøve igjen senere. Da har den tydeligvis være nede siden i går formiddag…

    Merkelig at de ikke kan legge ut info om dette på supportsidene sine…

    • 19/10/2010 at 07:36

      Vi venter fremdeles på en kommentar fra deres presseansvarlig-

      • Even
        19/10/2010 at 08:42

        Fint. Venter spent. Jeg er litt satt ut av at de ikke svarer og informerer skikkelig når slike ting skjer.

  • Mantis
    21/10/2010 at 15:23

    Får du ikke konakt med Kies, dvs ikke kontakt igjennom usb? Slå av mobilen, ta ut & inn batteriet, så på tlf, da skal den funke:)

  • ferskfisk
    22/10/2010 at 14:30

    Dritt! nå som jeg har gått å gleda meg til oppdateringen. Legger inn oppdateringen som jeg tror er 2.2 men så er det en tidligere verson; 2.1 -update1. Crap! Da er det bare å vente igjen da….

  • Torbjørn
    28/10/2010 at 08:18

    Finner ikke oppdatering til 2.2 den dag idag engang….. drit greier!

  • CEM
    02/11/2010 at 10:22

    venter fremdeles…

  • Remi Lilleng
    05/11/2010 at 09:22

    fikk lasta ned 2.2, men har problemer med at telefonen fryser og hakker noe grønnjævelig…….den er blitt mye tregere en den var før oppdateringen

  • Finnen75
    31/08/2011 at 22:02

    IKKE OPPDATER GALAXY S. Jeg sliter med innstillinger får ikke motta mms uten datanettverksmodus.[kunne det før oppd.] batteriet suges ut,må lade hver dag,før oppd. kunne det gå en uke før jeg trengte lade tlf. ANGRER!!!!!