Nyheter
Åpen Artikkel
Oppdatering for HTC Desire og Legend
36

Oppdatering for HTC Desire og Legend

av Jarl G. Falkenborn03/06/2010

HTC har for ikke mange minutter siden lagt ut en oppdatering for både Desire og Legend. Noen sier de føler telefonen er blitt litt raskere generelt, men akkurat hva oppdateringen forbedrer er ikke er kjent.

Fra HTC sin hjemside kan vi lese følgende:

Update HTC Legend and Bravo Firmware Over The Air (FOTA) update
In our commitment to providing you with the best user experience, we are pushing out a new firmware update to your phone. Your phone will receive a notification of this update when it is made available. Simply press OK to accept the update via a data connection such as Wi-Fi or GPRS/3G. After installing the update, you can confirm a successful update by confirming the Software Number (From the Home Screen go to MENU> Settings> About Phone> Software information> Software number). The new software number after the update will be 1.31.405.4 on HTC Legend and 1.21.405.2 on HTC Desire. Note We recommend using a free Wi-Fi hotspot or an unlimited data plan to apply this update. If not, standard data connection charges may apply

Ifølge flere som har oppdatert sin HTC Legend er telefonen nå blitt raskere, skjermen mer fargerike og at ingen informasjon går tapt under oppdateringen. Noen har til og med hevdet at batteritiden bedret seg noe. Det kan ikke skade å installere oppdateringen mener vi. Har du fått en melding (notification) om at det finnes en ny oppdatering tilgjengelig så anbefales det å bare kjøre på full fart rett frem!

Kilde: HTC

0%
0%
0%
0%
0%
Om Forfatteren
Jarl G. Falkenborn
Jarle var en av to grunnleggere av Droidnytt og var med å bygge siden frem til 2011
36 Kommentarer
  • Ole-Martin
    03/06/2010 at 11:23

    Da var den installert.

    0.2 mflops raskere i linpack.
    Ytelses forbedring er der, har ikke testet mer.. @ work så :P

  • Rune
    03/06/2010 at 11:26

    Hvor mye har du i Linpack med stock-rom da?

    På min 2.2 nå med setcpu-tweak er min rekord på 45.8 mflop

  • Ole-Martin
    03/06/2010 at 13:23

    7,5 etter boot up med masse drit sense programmer :P
    men er 2.1 seff, 2.2 får jo en hero til å nermest gå raskere.

  • Lasse Gullvåg Sætre
    03/06/2010 at 14:20

    Ikke diss Hero plz :)

  • Andreas
    03/06/2010 at 16:37

    Oppdaterte i dag, med positivt resultat! Telefonen responderer raskere etter oppdateringen.

  • Ole-Martin
    03/06/2010 at 17:51

    Min har rebootet 2 ganger idag av ukjent grunn.
    Kan være varme… svart bil uten AC, vaaarmt, + ringe med + 3g og masse apps i bakgrunn kan være årsak.
    får se hvordan det er videre.
    Slet mye med FC med sense apps og lignende(var ikke store problemet dog) men dette er borte :D
    jeg har også hatt ett problem der wifi slutter å fungere etter ca 50 timer uptime, youtube funker, men ikke spotify og gmail f.ex og sense apps.
    skriver vell en kommentar når jeg får testa mer, men ser rimelig lovende ut hitill.

  • Rune
    03/06/2010 at 23:44

    fikk beskjed om at yr-widget var fjernet fra marked, med mere. husker ikke teksten da jeg klikket litt raskt forbi… men det skjede første gang jeg gikk klikket på værmeldingen. Altså ikke på klokkedelem. Jeg bruker den widgeten som er en rad. klokke til venstre og melding til høyre. Dette har aldri skjedd før?

    Noe med oppgraderingen å gjøre?

  • Jarl G. Falkenborn
    04/06/2010 at 05:57

    Rune: Tenker du på Snowstorm weather widget, som henter data fra yr? Hvis den blir oppdatert har det skjedd at man må fjerne og legge til widgeten på nytt etter oppdateringen og alle instillinger blir slettet men den ligger fremdeles på Market for meg (n1).

  • Hes
    04/06/2010 at 08:56

    Får ikke opp at det er noen ny oppdatering, selvom jeg sjekker mauelt.. :(

  • Jarl G. Falkenborn
    04/06/2010 at 08:57

    Hes: Bruker du Legend eller Desire? Root eller orginal?

  • Livet
    04/06/2010 at 09:34

    Samme problemet her. har ikke fått noe beskjed om oppdatering, men på en annen side ser det ut som om jeg har denne oppdateringen allerede(fikk telefonen på tirsdag).

  • Jarl G. Falkenborn
    04/06/2010 at 09:40

    Livet: Sjekk hvilken versjon du kjører – 1.31.405.4 hvis det er Legend og 1.21.405.2 hvis det er Desire. Hvis du har noen av disse har du allerede fått telefonen din med oppdateringen.

  • Livet
    04/06/2010 at 09:59

    Ser ut til å stemme det :)

    litt synd da jeg har kommet over noen bugs(spotify lagger når jeg spiller papaya farm) :/

  • Hes
    04/06/2010 at 13:15

    Jarl G. Falkenborn: Desire orginal :)

  • Jarl G. Falkenborn
    04/06/2010 at 13:30

    Hes: Hvilken versjon har telefonen?

  • Hes
    04/06/2010 at 14:20

    Jarl: 1.15.405.4

  • Pell
    04/06/2010 at 16:00

    Det står at nytt versjonsnummer for Legend skal være 1.31.405.4, men dét stod det på min før oppdateringen. Etter oppdatering har min fått versjonsnummer 1.31.405.5.

  • Hes
    07/06/2010 at 08:58

    Funka fint på lørdag, da fikk jeg også oppdatert :)

  • Preben
    07/06/2010 at 14:31

    Så ikke denne artikkelen først og postet i Hero-oppgraderings tråden.
    Har oppgradert idag, og nå funker ikke FriendStream… Noen som har noe tips om hvordan man kan få det til å funke?

  • Thomas
    07/06/2010 at 19:13

    Jeg har fått merkbart bedre batterikapasitet på min Desire etter oppdateringen.

    Etter jobb idag har jeg 3/4 batteri mot normalt 2/4.
    Konge!

    Nå er det Froyo neste.

  • Preben
    09/06/2010 at 09:08

    Etter å ha resatt telefonen på oppfordring fra HTC Support funker FriendStream igjen!

  • Knut Arne
    10/06/2010 at 08:54

    Jeg kjører også orginal Desire med programvareversjon 1.15.405.4

    Prøver å kjøre manuell oppdatering, men får beskjed om at ingen oppdateringer finnes. Tips?

  • Andreas
    12/06/2010 at 11:08

    Samme problem her, kjører 1.15.405.4, sjekker etter update, men ingenting funnet.

  • Atle Ding Dong Desire
    24/06/2010 at 22:05

    Gikk inn på innstillinger for tid og dato. slo av autoupdate og satt dato 2 mnd fram. 24,08,10 altså… Ventet 10 sekunder så fikk jeg updaten. Test det om dere ikke allerede har fått den. :-)

  • HTC-LEDGEND
    21/07/2010 at 13:09

    HTC LEDGEND ER DEN BESTE TELEFONEN SOM NOEN GANG ER BLITT FUNNET OPP :-D

  • 21/07/2010 at 13:13

    kommer det en oppdatering vær måned ? :)

  • Kenneth
    07/08/2010 at 19:48

    Har nettop kjøpt Desire :) super telefon.
    Får ikke opp at det er noen system oppdateringer tilgjengelig heller.. Men har hørt at de som har binding hos telenor får ikke oppdatere enda fordi telenor har ikke godkjent oppdateringa enda :(

  • 07/08/2010 at 19:52

    @Kenneth: Har du prøvd force checkin for å se hvis det hjelper? Åpne telefonen og skriv inn:

    *#*#2432546#*#*

  • Kurt
    07/08/2010 at 19:56

    HTC gir ikke ROM oppgradering hvis du har «låst» telefon

  • Kenneth
    07/08/2010 at 20:02

    @Jarl G. Falkenborn Takker for tipset. Har prøvd å trykke det inn et par ganger men har ikke fåreløpig fått det til å fungere..

  • 07/08/2010 at 20:06

    @Kenneth: Beklager at det ikke fungerte, typisk! Håper du får oppdateringen snart :)

  • Kenneth
    10/08/2010 at 20:41

    Hehe .. fant ut av det.
    Bare å stille Datoen forbi Desember 2010. Så kommer oppdateringa Automatisk.. Snodi men.. :)

  • Tin
    16/10/2010 at 20:44

    Menyen for å slå på WiFi er borte på min HTC Desire er borte?
    Noen som kan hjelpe?