Nyheter
Åpen Artikkel
Samsung: ”Oppdateringen er tatt ned”
17

Samsung: ”Oppdateringen er tatt ned”

av Lasse Gullvåg Sætre19/10/2010

I går skrev vi om at Froyo-oppdateringen til Samsung Galaxy S som var tilgjengelig for nedlasting gjennom Samsung Kies nå er utilgjengelig. Blant ryktene som gikk var at Samsung sine servere var nede, eller at oppdateringen var blitt trukket tilbake på grunn av feil.

På spørsmål fra oss om hva  som egentlig har skjedd svarer Nordisk PR-sjef for Samsung Erik Johanneson:

”Lokalt i norden har vi ikke kommunisert at oppgraderingen finnes tilgjengelig ennå. Det stemmer at den var lagt opp sentralt fra Korea, men den er nå fjernet.”

Det sies altså ikke noe mer om hva som er grunnen til at den først kom ut eller ble fjernet, men Johanneson fortsetter,

«Vi kommer til å informere lokalt via presseinformasjon når oppgraderingen blir tilgjengelig. Formodentlig er den bare noen uker unna.”

At det fremdeles er uker igjen til oppdateringen kommer er noe skuffende, selv om man kan forstå at Samsung ikke er fornøyd med hvordan oppdateringen som ble sendt ut i forrige uke fungerte.

0%
0%
0%
0%
0%
Om Forfatteren
Lasse Gullvåg Sætre

Lasse var en av to grunnleggere av Droidnytt og var med frem til slutten av 2012

17 Kommentarer
  • Kenneth M.
    19/10/2010 at 11:43

    Hmm, hva med oss som allerede har lagt inn 2.2? Får vi fix?

  • uk1
    19/10/2010 at 11:47

    lol, lagger jo fremdeles med 2.2 :( crap samsung!

  • Runar.
    19/10/2010 at 11:53

    Min lagga like mye med 2.2 helt til jeg la inn Zeam ;)

  • Saaaaaamsung
    19/10/2010 at 12:42

    Bare noen uker unna, hva er det samsung driver med egentlig? alle andre mobiler i samme klasse har fått 2.2 for lengst.

  • Ole!
    19/10/2010 at 15:05

    Jeg rakk jo ikke å oppgradere telefonen engang! Skulle kose meg med det nå i kveld!!

  • Humbugg
    19/10/2010 at 15:22

    Jesus for noe treigt arbeid, skal aldri kjøpe samsung mobil igjen.

  • Kristbo
    19/10/2010 at 18:57

    Jeg fikk beskjed om at nytt firmware var tilgjengelig sent en natt. Lur som jeg var bestemte jeg meg for å vente med å oppdatere for å kunne google om bugs neste dag. Det skulle jeg aldri gjort.. :P

  • hepster
    20/10/2010 at 07:55

    Hehe jeg har lagt det inn og det fungerer bra, ihvertfall etter å ha tilbakestilt til fabrikkinnstillinger på 2.2. Før det så var ikke Market tilgjengelig, og tlf oppførte seg underlig.

    Om oppgraderingen: Det var et helvete å få tlf til å snakke med KIES, måtte reformattere internt SD kort. Jeg måtte også reboote Windows XP en del ganger før alle drivere var ordentlig installert etter at jeg koblet til tlf, men dette kan ha sammenheng med at MTP-applikasjonen på tlf ikke virket ordentlig før jeg hadde reformattert internt SD kort. Tror jeg brukte et par timer på å få skiten til å virke.

  • Rune
    20/10/2010 at 10:50

    Har også lagt inn den ‘offisielle’ 2.2 som lå ute og den funket sånn passe….fremdeles laggy, men nå har jo Voodoo-fix’en kommet i pre-beta 4 og jeg har brukt både 3ern og 4ern….alt går på skinner! Mye raskere, men kanskje bittelitt hissig på batteriet når man bruker tlf’en. I standby virker det som at tlf’en holder batteriet fint…

  • Tassen
    20/10/2010 at 20:48

    Går det an å være så til de grader evneveike? Overlove å underlevere er jo regel nummer en som ikke bør brytes i business.

  • Sur kunde
    20/10/2010 at 23:16

    Sånn går det når det er svensker som styrer. «Samsung Nordic» herregud. Minner meg om SAS. Ikke svarer de på henvendelser via web heller. Håpløs kundeservice. Det blir nok ny TV av annet merke……

    Spørsmål til Samsung (for over en uke siden) ang. Galaxy I9000:

    Tilkobling til PC og overføring av filer (bilder, video)
    I brukermanualen (side 77 henvises til ‘Samsung Kies’), Hvorfra kan jeg nedlaste den siste versjonen av dette programmet til PC’ene mine? Jeg har funnet noen siter men der er det oppgitt at Kies kun støtter ‘WAVE’. Er dette riktig? Virker det også på min modell?

    Når kommer Android 2.2 for min modell?

    Svaret kom etter en uke:

    Hei

    Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

    Vi beklager at vi ikke har kunnet behandlet din mail da det kommer av
    tekniske problemer
    med vår mailboks. Om ditt problem fortsetter ber vi deg ta kontakt igjen
    på mail
    eller ring inn på supporten på telefonnummer: 81556480.

    Med vennlig hilsen
    Samsung support

    Samsung support
    Tel: 815-56 480
    Hjemmeside http://www.samsung.no

    Jeg sendte inn mine spørsmål på nytt for tre dager siden……….

  • San
    21/10/2010 at 13:49

    Helt utrolig at et mobilselskap som Samsung kan være så treg. Det er mobiler der ute som allerede har froyo 2.2 og none mobiler får du i tillegg kjøpt med froyo 2.2

    Det er jo helt på jorde at en av verdens beste mobiler skal slite slik. Og ikke minst har de slitt ufattelig mye Samsung Kies, et program som i utgangspunktet en 5 åring hadde klart utvikle, klarte de å tulle til. Har endelig fått kies til å fungere topp med min mobil, men med tanke på den tiden jeg brukte kunne selv satt sammen mitt egent software program. Dette er helt på jorde, ufattelig synd rett og slett.

  • Asdsadasd
    24/10/2010 at 17:52

    beklager alle samsung brukere, det vill aldri bli noen update på galaxy s grunnet dårlig service!