Nyheter
Åpen Artikkel
Samsung: Android 2.2 til Galaxy S nå
36

Samsung: Android 2.2 til Galaxy S nå

av Jarl G. Falkenborn04/11/2010

For litt over to uker siden ble det stor forvirring på nettet da Samsung lanserte Android 2.2 Froyo til sin Galaxy S.
Etter bare noen dager ble oppgraderingen trukket tilbake og fikk vite via Twitter at den skulle komme i november måned.

I dag prøver Samsung på nytt og lanserer oppgraderingen som nå er en ny versjon (JPA) fra den som kom for to uker siden (JP6).  Dessverre skal skal man ikke forvente bedre ytelse fra JIT-kompilatoren som for eksempel HTC Desire eller Nexus One da Samsung helt slått av funksjonen. Dette grunnet at Samsung ennå ikke klart å implementere funksjonen med sin Hummingbird-plattform.

Noen nyheter er :

  • Adobe Flash Player 10.1 kompitabilitet
  • Nytt Android Market med blant annet auto-oppdateringer
  • Hastighetsforbedringer
  • Pinch-to-zoom hjemmeskjermoversikt
  • Bedret tastatur
  • Knapper for “GPS” og “Autorotasjon” i notifications bar er lagt til
  • Endret grafikk og transisjoner i App Drawer og endret standard dock-ikon.
  • Fargede ikoner i Settings
  • GPS-fix
  • Media Hub
  • Mørkere menytema, navy blue
  • Bedre Exchange-støtte
  • Videoopptak i MP4-format
  • Ny søke-widget
  • Ny GMail-applikasjon

Kilde: Swedroid

0%
0%
0%
0%
0%
Om Forfatteren
Jarl G. Falkenborn
Jarle var en av to grunnleggere av Droidnytt og var med å bygge siden frem til 2011
36 Kommentarer
  • Tommy
    04/11/2010 at 12:23

    Endelig sier jeg og..

  • Trond K
    04/11/2010 at 12:36

    Yatta!!1 Er dette OTA eller må du bruke PC?

  • trololol
    04/11/2010 at 12:55

    Jeg får ikke opp oppdateringen i Kies, kjører JM2/JM1 (som er versjonen Samsung la ut etter de trakk 2.2-oppdateringen sist). Flere som er i samme situasjon?

  • Audun
    04/11/2010 at 13:36

    Jeg har allerede 2.2 fra forrige runde. Er det noen som vet hva som skjer om jeg oppgraderer nå?

    • Zew00p
      04/11/2010 at 13:42

      Samsung trekker oppdatering igjen ;).
      Nei, helt ærlig, vet jeg ikke.

  • 04/11/2010 at 14:07

    vet dere om samsung prøver å gjøre så jit-kompilatoren fungerer på galaxy s?

  • Helvetes Mobil
    04/11/2010 at 16:26

    Herregud Samsung suger. Kies er ute på dems side, men den må oppgraderes etterpå. (tar en evighet). Etter det steppet klikker kies. Restarte maskinen. Avinstallere og intallere på nytt. Jævla helvete. Skulle tro det var enkelt, men NEIDA. ALDRI skal jeg ha en Samsung mobil igjen.

    • Kamt
      04/11/2010 at 17:24

      lol :( er det noen custom 2.2 roms til telefonen? gidder nok ikke den offisielle..

  • Superjorn
    04/11/2010 at 17:03

    Slått av JIT? neineinei…får håpe den kommer etterhvert i alle fall!

  • Roger
    04/11/2010 at 17:53

    Får bare opp at «versjonen til denne enheten kan ikke oppdateres «!!!

    • Rabagast
      04/11/2010 at 20:47

      Oppdater Kies… Selv om programmet kanskje ikke sier at det kan oppdateres, så kan du laste ned nyeste versjon fra samsung.no. Det måtte jeg gjøre…

  • Morradi
    04/11/2010 at 19:52

    Jeg oppdaterte min Galaxy S via Kies programmet for noen uker siden til 2.2 oppdateringen gikk fint men telefonen gikk litt tregt og jeg mistet ‘Android Market’ ikonet. Etter å ha valgt ‘nullstill til fabrikkoppsett’ i menyen, så funker telefonen fantastisk. :-) Står I9000XXJPM under firmware på min telefon….

    • Mavdis
      09/11/2010 at 08:35

      Hvordan oppdaterer jeg via Kies?
      Står at det er en oppdatering tilgjengelig, når jeg trykker på denne, surrer det og går leenge, men så skjer ingenting mer, og jeg har fortsatt 2.1 :(

  • Rabagast
    04/11/2010 at 20:48

    Scorer bare 14.074 i Linpack, ikke helt det jeg hadde håpet på… Uansett bedre enn 8 som var maksen min på 2.1 JM2/JM1 da men..

  • zyrex
    04/11/2010 at 21:24

    Samsung har da ikke slått av JIT-kompilatoren, det er bekreftet flere ganger på XDA at den er på.

    Les mer her..
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817285

    For øvrig er jeg fornøyd med oppgraderinga fra JP6 til JPA.

    • 0010
      05/11/2010 at 09:29

      “Build.prop: #dalvik.vm.execution-mode=int:jit”
      Samsung har ikke aktivert JIT i JPA, noe build.prop filen også bekrefter.Grunnen er rimelig at de ikke har tid til å implementere støtte for det.

  • San
    04/11/2010 at 21:51

    noen som kan legge ut link til nyeste vesjon av Kies? prøvde å skrive inn det som står i annonsen over, men funket jo ikke… =( prøvde å oppdatere via samsung kies, men fikk bare beskjed om at jeg kjører den siste oppdateringen…

  • San
    04/11/2010 at 21:54

    den som kom 15 oktober, er det siste versjon?

    • Sho
      04/11/2010 at 22:13

      Nei, den som kom i midten av oktober hette JP6, denne heter JPA.

      • San
        04/11/2010 at 22:58

        Fant ut av det :) må innrømme at mobilen føles ikke noe spesielt raskere =/

  • max
    05/11/2010 at 08:14

    Swype fungerer ikke etter oppdateringen!!

  • Trond
    05/11/2010 at 08:31

    Prisene i Android Market står i SEK, noen som vet hvordan jeg får endret dette til NOK ? Har Tele2 mobil…

  • Kazzs
    06/11/2010 at 18:16

    Hva er resultat i NeoCore etter oppdateringen?

  • Einixx
    10/11/2010 at 12:36

    jeg har installert 2.2 via ODIN, å da fikk jeg ikke inn norsk tastatur eller språk…
    jeg installerte tilbake igjen med en norsk 2.1 versjon jeg fant på nette (åsså via ODIN)
    så nå når jeg skal prøve å installere 2.2 via kies får jeg bare en feil som var ca sånn: denne versjonen kan ikke oppgraderes.
    jeg ser at den kan oppgraderes, for det er masse info om oppgraderingen, men jeg kan ikke trykke på «oppgrader» knappen…
    er det muli jeg er «sperret» får ulåvli oppgradering?
    noen tìps?